Veel gestelde vragen - Retour & Terugbetaling

1. Wat is het retourbeleid bij Elka Pieterman?
2. Hoe kan ik een artikel retourneren?

1. Wat is het retourbeleid bij Elka Pieterman?

Artikelen kunnen over het algemeen enkel geretourneerd worden wanneer deze defect zijn, transportschade hebben, verkeerd besteld of geleverd zijn. U kunt hiervoor een aanvraag indienen in onze webshop. Bij akkoord worden de artikelen na ontvangst gecontroleerd en indien mogelijk aan u gecrediteerd. Voor het volledige retourbeleid verwijzen we u naar onze leveringsvoorwaarden en retourprocedure, welke in de webshop bij “Downloads” gevonden kunnen worden. Speciale bestellingen kunnen niet geretourneerd en gecrediteerd worden.

2. Hoe kan ik een artikel retourneren?

Om een artikel retour te kunnen sturen dient u het RMA-formulier in onze webshop in te vullen en te versturen. Deze vindt u bij “Retouren” onder het tabblad “Uw account”. Via dit formulier geeft u de reden van retourneren aan. Naast het artikelnummer, is ook het factuurnummer of pakbonnummer nodig. Let erop dat u alleen artikelen kunt retourneren met een reden die binnen onze voorwaarden valt.

Bij akkoord bevinding vragen wij u om de producten in hun originele, onbeschadigde verpakking in een omdoos retour klaar te maken. Deze omdoos is noodzakelijk, omdat de vervoerder op de doos een retourlabel zal plakken. Indien er geen gebruik wordt gemaakt van een omdoos, beschadigt het artikel en kan deze niet meer gecrediteerd worden. DHL zal de retourzending bij u ophalen.

Retourgoederen die zonder RMA-aanvraag zijn verstuurd en worden ontvangen, kunnen niet in behandeling worden genomen en zullen worden vernietigd.